Futuricelle uusi omistaja

Published September 19th, 2014

Ohjelmistotalo Futurice Oy:n yksi omistajista vaihtui, kun Innofinance myi osakkeensa. Futuricen osakekannasta 19 prosenttia siirtyi kaupassa Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elolle 29.8.2014.

Innofinance teki ensisijoituksen Futuriceen jo vuonna 2002. Futurice on ollut erinomainen ja keskimääräistä pitkäaikaisempi sijoituskohde siemenvaiheen sijoituksiin keskittyneelle Innofinancelle. Innofinancen toimitusjohtaja Martti Hintikka toteaakin, että siemenvaiheen sijoitukset tuottavat kun on malttia hallitusti kehittää ja rakentaa sijoituskohteen liiketoimintaa. Tästä Futurice on erinomainen esimerkki.

”On ollut ilo olla mukana Futuricen taipaleella neljän perustajan startupista 220 henkeä työllistäväksi kansainväliseksi yhtiöksi. Yhtiö on kehittynyt ja kasvanut vahvasti tuloksen ollessa silti jatkuvasti positiivinen. Olen erittäin tyytyväinen, että osuutemme osti kotimainen instituutiosijoittaja Työeläkeyhtiö Elo. Näin yhtiön omistajatausta antaa Futuricelle vahvan selkänojan jatkaa itsenäistä vahvaa kasvua”, Hintikka kertoo.

Elo on Suomen kolmanneksi suurin työeläkeyhtiö ja suurin yrittäjien työeläkevakuuttaja. Futuricen toimitusjohtaja Tuomas Syrjänen kertoo olevansa tyytyväinen, että juuri Elo on vahvistamassa Futuricen omistajapohjaa. “Elo on vakaa, suomalainen eläkevakuuttaja, joka mahdollistaa yrityksen pitkäjänteisen kehitystyöhön.” kiittelee Syrjänen.

“Elolle on hieno mahdollisuus olla mukana sijoittajana Futuricessa, joka on digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen johtavia yrityksiä Suomessa. Liiketoiminnan digitalisaatio on merkittävä kehitystrendi ja toimialan ennakoidaan jatkavan kasvuaan myös tulevaisuudessa.” kertoo Työeläkeyhtiö Elon sijoituspäälllikkö Anssi Wright. “Futurice on Elon kannalta mielenkiintoinen yritys myös siksi, että se edustaa toiminnassaan uusia työn organisoinnin ja johtamisen menetelmiä.”

Tuomas Syrjänen

Anssi Wright